BARIŞ PİRHASAN FİLMLERİ



Barış Pirhasan'ın filmlerini ilk lise dönemimde izlemiştim. Lakin "Son Durak Kurtuluş" filmi beni çok etkilememiş olacak ki kimmiş bunun yönetmeni diye araştırmada bulunmamış diğer filmlerine yönelmemiştim. Geçenlerde 2007 yapımı "Adem'in Trenleri" adlı filmini izledim. Bu filmden sonra da filmografisini bitirmek için gecemi gündüzüme katıp izlemeye başladım.

Türk yönetmen ve senaristler içerisinden en beğendiğim filmleri ortaya koyan Onur Ünlü olmasının yanında şüphesiz ikinci sırayı Barış Pirhasan dolduruyor. Tabii bu sıra yaş ilerledikçe değişecektir ama bu iki yönetmen, senaristin yerinin çok değişmeyeceğine emin gibiyim. 

Pirhasan filmlerine değinecek olursak; ilk başta şunu diyebilirim ki izlemiş olduğum bütün filmlerinde bir kadın olgusu üzerinde duruluyor. Toplum içerisindeki kadının yeri ne? Kadın ülkemizde ne kadar önemli biz kadını ne olarak görüyoruz? gibi soruların üzerinden filmini seyirciye aktardığını söyleyebiliriz. "Son Durak Kurtuluş" filminde bu olguyu biraz ağır bir şekilde işlemiş olmasından dolayı yani seyircinin gözünün içine sokulurcasına bir anlatımın olması belki de benim filmi ilgiyle izlememe engel oldu.



Adem'in Trenleri'ni izlemeden evvel açıkça söylemem gerekirse bu filmden çok bir şey beklemiyordum. Filmi izlemeden önce yorumlara bile göz gezdirmeden açıp izlememin yanında film boyunca yapılan göndermeler filmi ilgi ile izlememe neden oldu. Film hakkında başka bir yazımda ayrıntılı olarak değineceğim ama bu yazımda da biraz değinecek olursam, ramazan temalı bir film Adem'in Trenleri. Hamile bırakılıp terk edilen bir kadının imam tarafından sahip çıkılması etrafında şekilleniyor. Küçük Adem ve imamın diyalogları gerçekten çok anlamlıydı. Çocuk zihninin yalınlığı ve çocuk mizahının çok iyi bir şekilde gösterildiğini söylesek yanlış olmaz.
Adem'in Trenleri
Usta Beni Öldürsene (1996), Ah Belinda (1986), Asiye Nasıl Kurtulur (1986), Değirmen (1986), O da Beni Seviyor (2001) Barış Pirhasan'ın izlemiş olduğum diğer filmleri. Bu yazımı uzatmamak adına hepsine tek tek değinmeyeceğim ama şunu diyebilirim ki hepsi ayrı bir anlamlı. Usta Beni Öldürsene filmini bulmak biraz sıkıntı film adının üzerine tıklarsanız linke yönlendirilip kısa sürede bu filme ulaşabilirsiniz. Şimdiden belirteyim altyazılı şeklini bulamadım dublaj olması biraz kötü ama izlenmeyecek kadar da kötü değil. "Ah Belinda" filminin öncesinde "Asiye Nasıl Kurtulur?" filmini izlemenizi  tavsiye ederim. Ben sıraya bağlı kalmadan izlediğimden, durumun sonradan farkına varmıştım."Ah Belinda" filmi  Türk sinemasının en iyi filmlerinden biri kanımca izlemediyseniz mutlaka kısa sürede izleyin derim. 

"O da Beni Seviyor" filmi de su gibi akıp gidiyor. Sanki film ekibi falan yok  saklanmışsınız ve onları izliyorsunuz. Bu filmi izlemeden önce sonuç odaklı düşünmeyin çünkü sonunda böyle muntazam bağlayıcı bir sonuç yok. Film Malatya'da çekilmiş, alevilik inancı da küçük küçük serpiştirilmiş filmin içerisine. 

Benim Barış Pirhasan filmleri hakkında söyleyeceklerim bu kadar. Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Başka bir yazımda görüşmek dileğiyle..


Küçük kadın



Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment

0 yorum:

Yorum Gönder